Vrienden vertrekken en familie komt

27 juni 2019 - El Paso, Texas, Verenigde Staten

Voor onze Nederlandse vrienden zit het erop. Peter en JP zijn met hun gezin vertrokken. Een waardige graduation ceremonie luid een nieuw tijdperk in. Class 69 bedankt, aan ons, Class 70 om er wat moois van te maken. Zoals we al eerder schreven zijn we hier uitstekend opgevangen door een geweldig stel Nederlanders. Bij de zogenoemde HOTO (hand over take over) periode moet je natuurlijk alle gebruiken beleven en locaties verkennen. De afgelopen week zat dan ook ram vol met afscheidsetentjes, BBQ, BBQ, BBQ en BBQ... voordat iedereen denkt dat het alleen maar vakantie is, er wordt ook gewoon gestudeerd en gesport.

IMG-20190620-WA0018

De week (laatste week voor onze voorgangers) begon met het ontvangst van de Landmacht adjudant en zijn assistente. Speciaal overgekomen om de ceremonie bij te wonen. Ooit, 16 jaar geleden, heeft de huidige Landmacht adjudant zelf de USASMA met goed gevolg voltooid. Leuk om de verhalen uit de oude doos te horen. Gelukkig waren er ook verhalen uit de nieuwe doos, we zijn bijgepraat over huidige en toekomstige ontwikkelingen en ideeën door het bezoek, het klinkt goed. Op woensdag een waardig afscheidsfeest bij Johan en Caroline. Als een volleerd dirigent die een stuk van Mozart dirigeert weet Johan uit drie bbq’s een Michelin ster waardig diner te serveren. Mooie woorden voor de vertrekkende gezinnen en uiteraard Johan en Caroline die eigenlijk toch gewoon voor alle Nederlanders hier een steunpilaar zijn. Hulde voor jullie onzichtbare maar dankbare werk.

20190619_18140120190619_20132420190619_193422

Vrijdag 21 juni, de dag van de graduation ceremonie. Helaas waren wij, de nieuwe, niet uitgenodigd. Gelukkig gaat de USASMA met zijn tijd mee en kon het allemaal gevolgd worden op Facebook. In de avond hebben we ons gezicht nog even laten zien bij de Australische familie die in een prachtige wijk in El Paso woont. Ook hier was een BBQ georganiseerd ter ere van de vertrekkende vrienden. Het is mooi om te zien hoe er binnen een jaar zulk hechte vriendschappen ontstaan! Afscheid nemen van groot tot klein blijft lastig.

20190621_193540IMG-20190626-WA0010IMG-20190626-WA0008IMG-20190626-WA0012IMG-20190626-WA0011

Op school loopt het prima. Het Engels Academisch schrijven doen ze hier volgens de A.P.A. stijl. Onze Engelse lerares doet haar best maar mist helaas de kennis en ervaring van het A.P.A. De nadruk ligt vooral op grammatica. Normaal gesproken geven Amerikaanse militaire instructeurs de cursus maar ook hier kampen ze met personeelstekorten. Het zal vast wel goed komen.  Marc heeft nu de ochtendklas, 0830 beginnen en 1200 klaar. Mooi op tijd voor de lunch. Zowel Marc als Michel hebben inmiddels een fiets, helmpje op (verplicht) en binnen 5 minuten op de academie.

20190624_080509

Afgelopen zaterdag werd het begin van de zomer ingeluid op Fort Bliss. Het recreatiepark “ Biggs Park” op de base was omgetoverd tot een waterpret paradijs. Nadat we in de ochtend afscheid hebben genomen op het vliegveld van onze en andere internationale voorgangers hebben we een heerlijke middag gehad. Waterglijbanen, brandweerspuiten en heerlijke hapjes. Zondag eindelijk de nieuwe buurtjes over de vloer gehad, het was er nog niet van gekomen. We hebben het echt getroffen met ze, Eugene en Lisa Mary. Eugene is ook van Class 70 en Lisa Mary, (ex-militair) volgt een studie waarmee ze bij de Federale politie aan de slag kan. Eugene is verzot op Duits bier en wapens. Op de base verzorgen ze ook lessen in tactische wapens. Patricia en Lisa Mary hebben het plan opgevat om zo’n 1-daagde cursus te gaan volgen. Inmiddels hebben beide dames zich ook ingeschreven voor de “spouse leadership” cursus. Deze 8-daagde cursus geeft de vrouw van de (Amerikaanse) Sergeant Major een beeld van haar rol en verantwoordelijkheden als de vrouw van. Compleet ondenkbaar in Nederland maar wel leuk om mee te maken.
Op maandag hebben we afscheid genomen van onze andere buren, deze vertrekken deze week. Chris en Ryan hebben zich vreselijk tegoed gedaan aan de marshmallows, ze zijn er gek op.

IMG-20190626-WA0024IMG-20190626-WA001320190622_143037

Onze huis eekhoorn hebben we trouwens niet meer gezien, wel hebben we een diversiteit aan vogeltjes in de tuin. Elke dag zetten de jongens een bak met vogelveer onder de boom neer. Ook hangen er twee suikerwater bakjes voor de hummingbird (kolibrie), een mini vogeltje die niet groter is dan 9 cm. De hummingbird kan door de zeer snelle vleugelslag (15 tot 80 slagen per seconde) stil in de lucht blijven hangen. Een prachtig gezicht!

20190625_20203620190625_202032

We zitten inmiddels in onze 7e week! Aanstaande zaterdag vieren we Patricia haar 40e verjaardag. We gaan hier een Nederlands tintje aan geven. De bekende appeltaart mix is veilig aangekomen dus we kunnen die Amerikanen een poepje laten ruiken.  Tante Kim is dus net op tijd hier, aanstaande vrijdag rond 1600 uur halen we haar op op het vliegveld. De jongens kijken hier echt naar uit, even een ander gezicht. Voor Patricia is het natuurlijk ook geweldig. Lekker op pad met haar zusje, winkels zat hier. Gelukkig zit er een dag limiet op de bankpas van de Wells Fargo.

Wordt vervolgd....

1. Baukje Binnema:
    27 juni 2019
    Wat een mooi verhaal weer en prachtige foto's van de jongens op de waterglijbaan geweldig jullie beleven daar heel veel. Wat een mooie hond gaat die mee naar Nederland of woont die daar. Een dikke kus van ons HH en BB.
  2. Yvonne:
    27 juni 2019
    Oooh heerlijk w waterglijbanen! Die hadden we hier ook nodig zo warm. Afgelopen dag en vandaag zijn iets minder warm maar het weekend weer eg heet hier. Natuurlijk ook nog werken pfff. Maar in de avond uurtjes hier de bbq ook maar aan het als bij jullie. Wat super fijn dat Kim langs komt. Gezellig even bij kletsen en natuurlijk een leuke verjaardag vieren. Veel plezier en we bellen wel weer. Kus voor de jongens.
  3. Rolf Scholte:
    27 juni 2019
    Wat een prachtig verhaal weer over jullie belevenissen met leuke foto's.
  4. Imke en Annie de Jong:
    27 juni 2019
    Wat fijn dat we mee mogen genieten van jullie belevenissen.Voor Patricia ook fijn dat Kim komt. Lekker bij kletsen geniet van elkaar. Groetjes Imke en Annie.
  5. Ria Glas:
    27 juni 2019
    En....opnieuw een geweldig leuk verhaal, zowel in schrift als in beeld.
    Alvast een fijne tijd met Kim, hartstikke leuk dat ze de verjaardag van Patricia bij jullie mee viert.
    Voor Patje bij deze een dikke zoen en ook voor jullie mannen natuurlijk!
  6. Beppe Sien:
    27 juni 2019
    Wat weer een mooi reisverhaal en foto's, en wat worden de jongens groot! De koffer is al gepakt, Kim is helemaal klaar voor de reis en heeft er ontzettend veel zin in. Het zat vast en zeker een fantastische tijd en ervaring voor haar worden. Straks lekker genieten met zijn allen!!
  7. Ronald, Ineke, Famke❤️Yfke:
    28 juni 2019
    Super leuke foto's... Vooral v Chris en Ryan.. Lkkr genietend van alles...
    Tot zaterdag 😘
  8. Jannie:
    28 juni 2019
    Wat geweldig... Geniet van jullie bezoek van Kim.. Have fun..
  9. Buurman Frans:
    29 juni 2019
    Patricia, van harte gefeliciteerd, van Geke en Frans
  10. Wesley:
    5 juli 2019
    Goed om te lezen dat het goed met jullie gaat daar in El Paso!
    Mooie foto's met nog mooiere verhalen, keep up the good work!