De eerste volle week.

23 mei 2019 - El Paso, Texas, Verenigde Staten

Na de verhuizing en het inrichten naar eigen smaak zit de eerste volle echte week erop. De week begon met een leuke parade waarin, door vooral basisschool leerlingen en veteranen organisaties, respect werd betuigt aan de actief dienenden. De parade was lekker Amerikaans, veel vlaggen, muziek en snoep. Voor de jongens een leuke ervaring.

IMG-20190520-WA0013

Op zondag hebben we een kort bezoek gebracht aan Johan en Caroline, Johan is instructeur op de USASMA en geplaatst voor 3 jaar met zijn gezin.

IMG-20190520-WA0024

Ook hebben we onze eerste BBQ gehad, JP en Christel, een van onze voorgangers, hebben ons overtuigd van de noodzaak van een goede BBQ. Lokale recepten passeerden de revue en huisgemaakte biertjes vonden gretig aftrek. De kracht van deze activiteiten ligt vooral in het uitwisselen van ervaringen en tips waarbij gezelligheid en sterke verhalen niet mogen ontbreken. Voor Marc stond de eerste echte complete week op het programma. De week stond vooral in het afhandelen van veel administratieve zaken, een mail account, een online studie account, het ophalen van een toegangspas en een aantal verplichte online cursussen. De werkzaamheden beperkten zich tot dagdelen zodat er ruim tijd overbleef voor andere dingen. Zo hebben we onder andere een bezoekje gebracht aan een lokale kaasboerderij waar voor de kinderen een soort van kinderboerderij was. De echte “Longhorns” zijn nog niet gespot helaas.

20190521_125709

Misschien dat we die aankomend weekend wel gaan vinden. In verband met Memorial Day hebben we een lang weekeinde voor de boeg. Op het programma staat Tombstone (Arizona) en Bisbee (Arizona). In Tombstone is het Wyatt Earp memorial weekend. De stad Tombstone kent een rauwe geschiedenis. De gebroeders Earp hebben daar met harde hand het recht laten zegevieren. In Tombstone kan je genieten van nagespeelde vuurgevechten en historische stadsgedeeltes. Wordt vervolgd. Al met al toch weer een reis van zo’n 400 mijl heen. Wat wij niet gewend zijn is dat Marc voor een reis verder dan 250 mijl een “leave pass” moet aanvragen. Voor de Amerikaanse militairen de gewoonste zaak van de wereld, gelukkig passen we ons makkelijk aan.

Last but not least hebben we een huisdier, Knabbel is zijn naam. Een echte Amerikaanse eekhoorn huist  sinds deze week in de boom in onze tuin. Hij is gek op mais.

20190522_133849

1. Baukje Binnema:
    23 mei 2019
    Wat leuk van de eekhoorn dus toch een huisdier.
    Dikke kus voor Chris en Ryan.
    Wel mooi die reisverhalen.
  2. Tea scholtheis:
    23 mei 2019
    Mooie belevenissen al gehad goed bezig
    Dikke kus ons
  3. Ria Glas:
    23 mei 2019
    Nou, jullie lijken niet te hoeven inburgeren!
    Leuke foto's, lekker verhaal, ik kijk nu al uit naar wat gaat volgen.
  4. Ronald, Ineke, Famke❤️Yfke:
    Prachtige foto's... Lekker genieten!!! ☀️☀️☀️
  5. Rolf Scholte:
    23 mei 2019
    De eekhoorn zag ik even niet aankomen maar vindt het erg leuk om jullie belevingen te lezen 🙂🙂
  6. Patricia:
    23 mei 2019
    Niet alle foto en video's worden onder het verhaal meegenomen maar zijn terug te vinden in het home scherm onder (uiteraard) foto's en video's
  7. Franke Kooijker:
    23 mei 2019
    Leuk om zo om jullie belevenissen te lezen en te zien.
  8. Beppe Sien:
    23 mei 2019
    Wat mooi dat jullie zo genieten en wat weer een ontzettend mooi reisverhaal, wij genieten op afstand intens met jullie mee. Hebben Chris en Ryan al een naam bedacht voor jullie nieuwe huisdier de eekhoorn!!!
  9. Anjo:
    25 mei 2019
    Top, leuk om jullie blog te volgen!
  10. Jannie:
    Oooh wat mooiii.
    Volgens mij genietwn jullie enorm.
    Liefs Manuel, Jannie & Kids
  11. Wietske Auke:
    25 mei 2019
    Prachtige foto wij zijn echt jaloers op jullie pracht ervaring lekker genieten 🤗😎☀️🤩